Saturday, September 3, 2011

Biar Pecah Di Mulut, Jangan Pecah Di Perut


Assalamualaikum

    Di arus pemodenan yang begitu drastik sekali...seringkali kita melihat perangai anak2 muda mahupun anak2 tua yang perasan muda yang begitu gemar mencarut sedangkan mereka sangat malas bila mana ibu2 mereka menyuruh mereka memarut kelapa dan semestinya mereka tidak   mahu menurut kata2 ibu mereka itu dan selepas itu mereka akan mencarut-carut lagi sambil   mengaru-garu perut. 
*karangan pendahuluan gua memang sentiasa terbaik..hahaha*


Aku taip mencarut kat google keluar si gambit ni pulak..apakah? hahahaha


Woi lahanat...siapa tak bagi lagi duit raya kat aku..cepat bagi sekarang la hawau!!!
Sial la raya tahun ni apesal tak best langsung..bodoh!!!
Cilake la siapa yang habiskan kuih semperit peberet gua...mampus la kau lagi bagus!!!

Wahahaha....kasau betul bahasa orang M****a ni
*ayat yang selalu orang cakap* MENCIK!

Atas ni bukanlah hasil carutan aku di hari raya tapi contoh je...aku mana suka mencarut2 ni...lagipun orang Jawa macam aku ni baik bukan macam orang M****a...kalau aku nak mencarut pun dalam hati je....hahaha...tapi memang sekarang ramai betul orang suka mencarut kan...kalau dulu lelaki je yang suka mencarut *sorry terbold pulak* tapi sekarang perempuan pun tak nak kalah malah lebih hebat lagi...sedarlah wahai rakan2 ku semua...mulut yang ada sekarang ni baik la kita manfaatkan dengan memasukkan makanan yang sedap banyak2 daripada mengeluarkan kata2 carutan yang banyak...kahkahkahkah

Mencarut kau rajin ye...bertakbir di pagi raya kau malas...
*Eh2..macam tengah cakap kat depan cermin la*

MENGARUT !



p/s: tajuk macam haremm  je  --'
p/s/s: jom baca entri ni...aku rasa dia ni mesti suka mencarut...hahaha  *maaf maaf maaf*



OK, BYE!




51 comments:

cik sakdi said...

ahahah aku baru lepas mencarut coz anak sedara aku bengkok kan broadband aku. pergh panas hati!!!

kotak bulat said...

mencarut ni dah biasa sgt dgr..kb org M****a.. hehehe.. :P
da bukan mcm mncarut da sbb tak tgl pape kesn pun kecuali org luar yg xpernah dicarut..ehehe

The Fatso Zombie said...

Perempuan kalau mencarut , lagi berbisa dari lelaki kan ..

Fara E's said...

haha , gilo ko weyh ;p

chemay said...

perempuan sekarang lagi hebad ouhh.
chemay penah kena carut kat belog lagi.
macam2 dia carutt.
haiyaaa
-.-

muhamad hanif said...

Err,

aku lelaki, tapi tak suka mencarut.



pfffttt !!

Miscellaneous Smiles said...

pang je sedass org mencarut nihh..

GaRy™ said...

hahaha... sentap sungguh baca entri ni... kah3!!

Aisyah Aina said...

cik sakdi: aku pon baru lepas mencarut jugak..haha


kotak bulat: duduk kat M****a ni memang dah biasa kan...carut mencarut ni la bahasa paling sopan..hahaha


The Fatso Zombie: betul...tp seteng je kan..i tak hokeh :D


Fara E's: gila sebab jeles tengok kau ngan chahir..haha


chemay: tau takpe...kesian kena macam tu...


muhamad hanif: ohhh..baru aku tau kau ni lelaki..kahkah


Miscellaneous Smiles: bukan sedass je...berdass dass nih :D


GaRy™: mesti rajin memarut kelapa nih..haha ;D

najihah sahami said...

pheww..perempuan mencarut?nampak coolllll buerk.. haha.

dulu2 masa zaman muda remaja selalu la jugak ckap kasar. tp mencarut teruk2 tu jauhhh la kot. setakat bongek tu ok lagi kot. haha.

yeye je kan. aih,.

Nurnajwa said...

Nasib baikkkkkk, aku org NS :D


Kesian org M****a --

echaRierie said...

dik. akak x suka si Gambit ni..
hrp muke je hensem tp perangai..hahahaha..
alamak TERumpat pula..hahaha

Bro ahmad said...

mulut bro baik kahkahh tak suka carut2 ni,,memaki reti la !

ishiko said...

hahaa... ckp dpn cermin yaa..

alif haris said...

haa mncarut2 .. aku cabai nnt mulut hahaha

khairul akmal azman said...

semua jgn mencarut yer..
karang cik ecah ni langgar lu owang sume!

Miss Xyz =) said...

sye ni anti-mencarut.. muehehe!

ila said...

amboi suke dyhe mncarut-carut

EkaBukanMakcikKau said...

macam perli gua je sobs sobs

amna said...

hehe.. selalu juga dengar ayat tu. tapi agak la.. but tak semua mcm tu kot.. kn? kn?

p/s:tepuk dada tanya hati.. kalau nak mencarut tu, bukan kita negeri or keturunan tpi terletak pada diri tu sendiri.. masing2 boleh fikir dah besaw :D

Miss A said...

ahaha, best best!

jap jap,ape maksud AA bile ckp org jawa SEPARA MURTAD MACAM AKU NIH??

Kurenggg fhm sket.

teha said...

same jee skrg nie perempaun n lelaki... due2 kuat mencarut.. hadoii ~

Saiazuan said...

ada yg siap tuka kadbir raya jadi lirik lain.. ya Allah!!!

Aisyah Aina said...

najihah sahami: cakap kasar tu ok kot...selalu jugak macam tu ;D


Nurnajwa: errr...ye la...NS yang suka makan pedas2 tu kan..haha


echaRierie: TER takpe la kan..haha...benci dia jugak :P


Bro ahmad: yeah..memaki itu best..kahkah


ishiko: haha..ye2...


alif haris: !@#$%^&*..aku tengah mencarut ni..cabai le..hahaha


khairul akmal azman: haha..tau takpe..lu orang jaga2...


Miss Xyz =): ohh..baru tau..kahkah :D


ila: ofkos :)


EkaBukanMakcikKau: manew adew..jangan la merajuk oteh..hahaha...


amna: betul..tak kisah mana2 negeri pon kita duduk..kalau dah suka mencarut tu memang suka jugak kan :)


Miss A: hehe..dah paham kan? :D


teha: bila perempuan dah maju..macam tu le kan...


Saiazuan: tak tahu pon...ish2...teruk betul..gurau tak kena tempat...

hamzah ian said...

wahh.. gambit disitu..

akoo pae said...

akoo tak mcarut =D

zati embong said...

dulu kak study kat matrik johor,dkat2 la dgn tmpat 2.mmg tahu org2 2 suka ckp cm2.

alif haris said...

eleh ingat ko sorang boleh ..
aku pn boleh #$@%#%^$&%*^*&^*%*(&)(*)

AmalHacksFreak said...

wohoo /. Ape kena Gambit dengan mencarut ? xD

shedameor said...

sentap bhai. gua da la suke mencarut..

adwafarahin said...

jgn carut2! hihi

sifu im said...

sape ckp laki suka mencarut?aku x penah..haha

Far8 budak baik said...

badjet mencarut ni cool ar tu kn..
grrrr haha!

Anak Wak Mail said...

mencarut membahayakan kesihatan..pesanan tak ikhlas dari kementerian kesihatan..;)

nas said...

adoiihh..... asal nk mencarut ni??
hahahhaa... kalau kuat mencarut nk bukannya mulut akan pecah, tp perut pon boleh meletup... ulu hati pulak akan pecah.. ahahha.. gurau je :P

aleen aiden said...

taip mencarut,keluar gambit?hahah.kejadah!

YOUsoF said...

Nasib baik aku tak terasa sebab aku tak gemar mencarut hahha. Tapi kuih feveret aku boleh keluar pulak kat ayat tuh..







Jangan buat² main perkataan 'murtad' macam tu. (ini serius)

Bella Bell said...

M****a... macam tahu je negeri mana tu.. negeri asal saya tu tau.. hahahaha..


biasa lettewww.. pompuan sekarang kan dah maju.. tak nak kalah ngan laki tu.. tak jaga adab langsung... *serius cakap dengan cermin.. hehehehe..


okbai! :D

Azroy Kassim said...

baa~ CAK!!

org melaka mmg suka mencarut.. haha

adib syazwan said...

yela laki je suka mencarut, PEREMPUAN tu tak KUAT MENCARUT zaman skunk ni, PEREMPUAN tak MENCARUT LANGSUNG kat laman sosial, PEREMPUAN mane pernah SUMPAH SERANAH!(tangan di dada, mata keatas)hahaha!eh?terCAPS LOCK pulak, sori-sori,terkasar pulak =P

cik azeya said...

cantik ah header. ^^



hobi saye mencarut. sekian terime kasih. selamat hari raye. hehe

Syuxer said...

mencarut salah satu keperluan untuk meluahkan perasaan tidak puas hati,meredakan perasaan amarah hehe..

terlebih mencarut nanti kena didaftar kat hospital gila hahahah..kalau bernasib baik,Snoop Dogg akan ambek jadi rapper...

Addin said...

tu la . rasa nak lempang je bila dengar orang mencaruttt. hish !

budakijaupendek said...

memang patut keluar gambar gambit. hahahaha

ABU said...

tak baik mencarut :P

amna said...

di manakah aina ??

era kecik said...

era tak suka mencarut, tapi suka melalut.. ha ha ha

Ct Aja said...

Hahahhha, akk mencarut pon dalam hati je, tak pon time btl2 nak marah...ki3

muhamad hanif said...

ciss kau !

Anonymous said...

improve search engine rankings seo process backlink service backlinks

amirahyusoff said...

kalau dah rasa nak termencarut tu, better tukar jadi perkataan lain.