Sunday, July 10, 2011

Ubat Oh Ubat !


Selamat Hari Ahad semua...


Korang sihat tak?
Kalau tak sihat....pergi makan ubat banyak2....
Siapa cakap makan ubat banyak2 boleh mati sebab overdose...mana ada...
Aku makan tak overdose pon....ok je...sedap lagi tau...
Aku makan ubat kat bawah ni...serius sedap gila!




Sedap kan ubat gigi ni :)
Banyak perisa lagi tu...
Aku paling suka strawberry..sedap wehh...
Aku suka curi adik aku punya...


Tapi aku takut gila nak makan ubat yang pil macam Panadol tu...
Sebab aku takut nak telan....takut tercekik walaupun ada air...
Selama aku hidup ni berapa kali je aku makan Panadol...tu pon sebab terpaksa...
Aku siap tumbuk2 Panadol tu pakai lesung batu bagi dia hancur...hikhik

Pernah sekali time aku patah kaki masa darjah 4...doktor boleh pulak paksa2 makan pil sebelum nak x-ray kaki aku bagi tahan sakit...
Bengang gila kot...dah la masa tu aku kecik lagi...
Menangis aku kat klinik tu...bapak aku pon dah paksa2...
Aku tak tau nak buat apa dah....telan jugak la...

Nasib baik tak mati tercekik...haha
Kalau la kaki aku tak patah masa tu...nak je aku tendang doktor tu...
Sabar je la...


Takpe...nanti kalau aku dah jadi doktor...tunggu la aku balas dendam balik....
Paksa pesakit2 yang takut makan ubat suruh dia telan jugak sampai boleh...kahkahkah XD



OK, BYE!



60 comments:

Jiejah Gorjes said...

pil lg senang nk telan la dari cecair...rasa x lekat2 kat lidah. camner nk suh mkn vit C ni bagus tuk kesihatan dan kecantikan kulit kohkohkoh

Syuxer said...

oh ada sejarah silam fobia telan ubat..heheh ;p..

weh telan ubat colgate baru hardcore hahahah..;p..tapi jangan wat weh nanti berasap tekak ko

Miscellaneous Smiles said...

tak suka mkn ubat bijik..suka mkn ubat ayaq hehee

Anak Wak Mail said...

haha..kecik2 dulu pon suka ubat kodomo lino tu..perisa oren!

erkk..habislah pesakit nanti mati tercekik kena paksa telan ubat..:P

alif haris said...

hahaha .. nape pmpaun ramai yg takot telan ubat eh ?? :D

Bella Bell said...

eeee.. awak ni penakut larh.. mai cinie ittew cumbat ubat manyak2 kat mulut awak.. hek~ hek~ hek~



^^

Far8 budak baik said...

hahahaha
sangup kau curi ubat gigi
adik kauu..
haha.tapi mmg sedap kn...
breakfest terus..hahaha

ABU said...

hahahahaha mengong..:P

aku kecik2 pun makan jukag ubat gigi tu..hahaha
sedap kan..

muhamad hanif said...

LALAT makan ubat ?


waaahhh!!

WidadCutieyGirlZ StorY said...

kalau asiyah aina jadi doktor tak nak la widad jumpa,.. hahah..widad tak minat makan ubat.

hawiz said...

hahaahaa.mmg sedap..teringat time kecik2..bkn gosok gigi..tp dok mkn ubt gigi..hik3..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

akk pon xbrape suka mkn ubt..wee~~

p/s: thnx dik sggh ke blog akk yer..

nur said...

tasuka juge mam obat!!!!


ALL IN ONE

JOM TENGOK GAMBAR BEST!!
JOM KE: ALL IN ONE

Nurul Jannah said...

haha..same la kite..tak suke makan ubat telan2 nih XD

cik najihah said...

ubat gigi yang atas tu peberet mase kecik2 hee

zati embong said...

hahaha.dulu time kecik sis pn cm2 gak.

Miz Novexx said...

kalu ubat tu rasa manis macam ubat gigi kodomo, memang takde pesakit la kat dunia ni...hahah
tapi sama la kita, akak memang tak suka gak makan ubat :D

kotak bulat said...

kb suka ubat..sebab nti sakit ilang pas mam ubat

rara pinkmafia said...

akk pon soke obat gg ty.hheheh sedap kan.

lilypelangi said...

paling senang makan panadol jer .
ubat air payah sikit . huhu
tak suka mkan ubat gg lar :D

Cik Wani said...

hye,,blogwlking here.

btw jom komen link kt entry wani ni

http://akuazwani91.blogspot.com/2011/07/i-saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

thx a lot =)

Bro ahmad said...

Ubat gigi ni sedap bau dia..rasa nak makan je hahaha..elok ngan budak2 sebab ia tidak pedass

adib syazwan said...

yang ni kira ubat gak ke?

D.A.Y.A.H said...

suke giler kodomo lion perisa anggur..aha
mse kecik2>>sambil gsok gigi sambil mkn ubt gigi bg cepat abis..bile da abis,mak blikan yg laen sambil b'kate kpd anaknye ''pandainye..anak mak da suke gsok gigi rupenyer..''..hee

zaty said...

ubat ubat. nak telan ubat tu pu kena minum 2 gelas air. haha

Miss A said...

dulu akak pun tak minat kot mkn ubt panadol yg bijik tu.yurkks,pahit kot.

Hehe,mkn ubt gigi kodomo lion memang sedap,dah la mnis.yummy,byk perisa lak kan? keh3!

kesiannye AA patah kaki.tp kte ni mcm sme plak.AA ptah kaki,akak penah patah tgn mse standard 3.gile kan. jatuh man boyan.mcm bodoh2 je dulu.hikhik.

take care,dear :)

Hans said...

kerongkong kita besar berkali ganda dari ubat tu
tak ada tercekiknya
hahahah

10 Golongan Yang Dilaknat Kerana Arak

bunga said...

ehhhh..leh lak makan..

Scya Lollita said...

cik scya pun tak suka ubat ! wekkkkkk

hamzah ian said...

ubat budak mmg sedap.. hehehe

nas said...

hahaha
aku pun suke makan ubat gigi kodomo lion dulu2
manis kot
macam gula2 tapi sikit pahit
hehehe

Abang Stalker said...

lain kli bt2 pengsan la aina..haha.

adwafarahin said...

ooo penakut mkn ubat yer haha
sama mcm adik akak jgk :P

shedameor said...

eeeee. da besar pon tak reti makan ubat. boooo :P

HonEyBuNNy said...

hehe...ila lak jenis suka makan ubat..heheh

[sutera kasih] said...

sy pun ssh nk mkn ubat hehe

Miss Xyz =) said...

hahaha, asl kite sme ye? saya p[un susah giler nk mkn ubat pil.. ubat pil kecik okay laa gak

saiazuan said...

haha klaka2..leh mkn ke kodomo tu? ;p

atwr #4 on release
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html

YOUsoF said...

Ko sama macam adik aku.. ke kebanyakan pompuan memang takut ubat?.. hehhe relax sudah, ubat tak telan orang la, kita yang kena telan ada la! ;D

Bro ahmad said...

ubat gigi ni..cantik..codomo lion pilihan strawberry

yatie Awang said...

hahaha...akak pun suka ubat gigi tu...hihi

Nurnajwa said...

Naaaaa, payah ni klau kau skit ta nk mkn ubat. Aku yg risau T^T Hmmmmmmm.

Aisyah Aina said...

Jiejah Gorjes: tak nak makan vitamin C tu...hehe


Syuxer: haha...tak berani la pakai colgate....tak boleh makan seminggu nanti..XD


Miscellaneous Smiles: yang air lagi sedap kan...manis je...haha


Anak Wak Mail: yang oren tak sedap sangat...hehe...biar dia tercekik..haha...


alif haris: tak semua...laki pon ada jugak kan...entah2 kau pon takut..hahahaha


Bella Bell: jangan la buat macam tu...iteww takutt...hikhik :D


Far8 budak baik: takpe...adik aku tak tau pape..haha...tu la...kenyang je pagi2...hahaha


ABU: memang sedap kan...macam gula2 :D


muhamad hanif: ye la...lalat pon ada penyakit jugak -_-'


WidadCutieyGirlZ StorY: tak boleh...kena jumpa jugak...nak suntik widad..hahaha

Aisyah Aina said...

hawiz: cepat habis je kan macam tu :D


nuyui a.k.a miss NUSHA: kita sama je kan :) wc


nur: hehe ^^


Nurul Jannah: yang air je sedap kan :)


cik najihah: peberet semua orang la...haha :D


zati embong: budak2 la kan...


Miz Novexx: haha..semua suka makan ubat kan camtu :D


kotak bulat: bagus2 :)


rara pinkmafia: yep...sama la ^^


lilypelangi: ubat air la sedap....lagi senang...try la makan ubat gigi :D

Aisyah Aina said...

Bro ahmad: try la makan...memang sedap...manis je XD


adib syazwan: ye la...hahaha


D.A.Y.A.H: anggur pon ok jugak....haha...bagi tau mak nanti XD


Miss A: hehe...panadol memang pahit....kita patah kaki sebab jatuh motor...sakit gila :D


zaty: hahaha..kembung perut disebabkan satu ubat je :D


Hans: memang la tapi kalau tercekik jugak camne? haha XD


bunga: boleh je :)


Scya Lollita: ni mesti takut jugak kan :D


hamzah ian: haha...tu la...sedap sangat :D


nas: tu la kan...macam pahit2 sikit...tapi tak elok kot makan :D

Aisyah Aina said...

Abang Stalker: haha...pandai betul :D


adwafarahin: bukan takut tapi tak berani je..hahaha


shedameor: elehhh dia macam reti...hahaha


HonEyBuNNy: untung la tapi jangan makan banyak2 pulak ye :D


[sutera kasih]: penakut2..hahaha


Miss Xyz =): sama2...yang kecik tu ok jugak la kan :)


saiazuan: boleh la kot...haha...


YOUsoF: perempuan kan lemah lembut...hahaha...ye la tapi kita boleh mati kot kalau telan dia XD


Bro ahmad: hehe....strawberry paling sedap kan :D


yatie Awang: ramai betul yang suka kan :D


Nurnajwa: hahaha...sibuk la kau XD

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

tp kecik2 dlu mmg akk pnh mkn ub ni..dah rasa sedap sgt..

p/s: heheh,xpe dik..lau ade banner t,leh letak..ngeh3..xletak pon akk akan mai kan..

alif haris said...

hahahha mane ade .. aku telan seploh sekaligus tawu tak .. haha hardcore ! :D

ain revival said...

feveret kecik2 dulu~huhu

echaRierie said...

hehe..adik sm ngn akak r..
err..x suka mkn ubt..err,rasa stuck kat leher je ubt tue..hahaha..

Isteri Encek Bard said...

hihihihihi tak penah pakai nie

Misz Nuriz said...

Kodomo lion je??colgate, darlie, kayu sugi???hehe

aleen aiden said...

bau pon best!hu3

YOUsoF said...

;D

Shawn Razaleigh said...

hahaha. betul2 gua suka gila..ahhhhhhhhhh

alif haris said...

haa tak dpt nk mnjawab . takot la tu .. ahhahahaha :D

alia azmi said...

yay,, sma ar ta suke mkn ubat !

cik sakdi said...

aku leh je makan ubat coz pil telan jela. kalau ko tumbuk lg r xsedap rasa pahit

sifu im said...

aku x takut pon mkn ubat..cuma xde mase je nk telan ubat..hoho

khairul akmal azman said...

kodomo cam chewing gum..
mmg terbaik la