Monday, May 16, 2011

Wa Benci Lu....Sila Baca Ni!


Lepas aku tengok video anwar hadi petang tadi baru ada idea nak menaip....
Wahh! anwar hadi sumber idea aku...haha :)

Aku nak cerita pasal pinjam meminjam ni....
Aku pinjam kau punya, kau pinjam aku punya.....

Aku pun memang suka pinjam2 barang orang...
Best kan pinjam2 ni.....
Siapa yang tak suka...tipu la kau....
Tapi aku pinjam pulangkan balik la....
Kalau tak tu sorry le....tak perasaan la tu....hehe....

Mencik ni mencik ni  :
* gedik

Kedekut.

SITUASI 1
A      : Ehem2.....hai SSJ yang manis lagi comel....aku nak pinjam 
           kau punya pemadam boleh....
SSJ : Tak boleh!
A      : Nanti aku belanja kau choki2 100 paket...balik sekolah ni aku
           beli lepas tu datang sekolah pagi2 aku terus bagi kau...boleh la 
           boleh la! 
SSJ : Sibuk la kau ni...pergi la....aku cakap tak boleh tak boleh la......
           FAHAM!
A      :  Alaaaa! kau kalau kedekut lagi berseri2 la muka kau tu....boleh ye?
SSJ : Haaaaa! ye ke?? ambil la, tapi..........

*A - Aku aka Aina.
*SSJ  - Siapa-Siapa je.

ada tapi2 lagi tu......geli je nak puji2 ni....apa kau ingat cantik sangat muka kau tu....aku puji tak ikhlas tau...so jangan nak perasan sangat : D  kalau orang nak pinjam tu bagi je la....nak kedekut lak...apa la sangat setakat pemadam sebiji tu....lain la pemadam tu buat daripada emas : P


Tak bertanggungjawab.

SITUASI 2.
SSJ : Weyy tadi aku ada pinjam pemadam kau kan tapi aku tak tau kat 
           mana benda tu la....aku rasa dia dah tumbuh kaki lepastu dah lari
           kut....
 A    : Ohhh...ye ke? takpe2....biar la kan pemadam tu....dia mesti dah 
           bosan dengan aku....dia nak cari tuan lain la tu....biar la dia nak  
           bebas menikmati hidup baru dia....

Ni lagi la...macam nak bunuh2 je....dah pinjam lepastu hilangkan tak tau dah lari mana....then datang kat aku dengan muka ala2 ****  sambil cakap 'sorry weyyy aku tak tau la mana pergi benda tu...dah hilang kot'....sedap2 je kau cakap macam tu....aku dah la beli mahal *pemadam limaposen je....nasib baik aku ni jenis memahami dan baik hati...kalau tak memang aku bunuh betul2....hahahaha...

Tak Jujur.

SITUASI 3.
A     :  Attention please! ada siapa tak pinjam pemadam aku....tadi aku 
           letak sini lepas tu dah takde la.... tadi aku rasa macam kau yang 
           pinjam SSJ...mana???
SSJ : Tah le.....tadi aku ada pinjam ke??? rasanya aku dah bagi kot or
           dah masuk poket aku....kau carilah kat mana2 mesti jumpa....

Ni bukan macam nak bunuh dah....ni macam nak pancung lepastu tikam banyak kali lepas tu kalau tak mati2 juga aku tanam kau hidup2....dah pinjam nak buat harta pusaka nenek moyang kau pula.....setakat pemadam pun nak curi jugak ke.....apa mak kau nak guna ke pemadam tu buat masak ataupun bapak kau guna nak basuh kereta...beli la sendiri.....kau kan KAYA!

cukup cukup cukup!
Sebenarnya aku pun pernah buat macam kat atas tu.....haha
So segala barang2 aku yang hilang aku dah ikhlaskan.....
Aku kan berhati mulia :)

Ada ke orang yang tak pernah kedekut, hilangkan barang orang dengan mencuri???
Kalau tak pernah tu baiknya kau.....
Sini aku belanja makan jom....hehe....

p/s : aku gunakan pemadam sebagai objek utama sebab aku lupa nak beli
        pemadam.....pemadam aku dah jadi kecil....dah la nak exam : D

p/s buat DR Najwa : aku ikhlas bagi kau pinjam pemadam aku hari2 la...haha...
                                   jangan terasa lak dengan entri ni ok XD

OK, BYE!



35 comments:

kotak bulat said...

benda ni memg selalu.. Lau KB ilang barang, cari kt partner sebelah je.. hehehe..
sebab bile kemas2 barang, masing2 men masuk je pe brg ats meja tu dlm pensilbx.. =.="


Recent post :KEKAL BAHAGIA WALAUPUN JAUH

PROTERIN RAMBUT DALAM ROTI,PAU DAN KEK..HARAM!

GaRy™ said...

hehehe...semua situasi pernah gary lalui... sabo je la...

adwafarahin said...

mmg wujud org2 cmnie tensionn!
grr!

Nurnajwa said...

Ni yg aku nk nangis ni. Wuwuwuwuwuw, nsib baik ade PS tu :[ Heeee, terima kasih Dr Aina :]

Dr Najwa.

aNiss :):) said...

hahaha =) situasi no2 tuu paling tak boleh BLAH... memang kelakar :P

ABU said...

ahhaha macam2 situasi pemadam..
beli la satu, dah nak exam kan..:D

amir aizat said...

hahah pemadam ada kaki,kelakar lattew,hehhe

Aisyah Aina said...

kotak bulat: yep....selalu macam tu...kena tanya dulu baru nak bagi barang yang dia dah ambil...hehe...

GaRy: memang lah...siapa yang tak pernah lalui tu memang duduk dalam hutan...haha...

Aisyah Aina said...

adwafarahin: memang tension....macam nak bakar je orang tu....baik tak payah wujud je orang macam tu XD

Nurnajwa: wa tau la mesti lu akan terasa...lu kan selalu pinjam pemadam wa...haha...tapi waktu exam kesian lu tak dapat pinjam...kita dah la duduk jauh2 :(

Aisyah Aina said...

aNiss: hehe...nasib baik rekaan semata2...kalau ada betul2 tak tau la...

ABU: takpe2 nanti nak padam pakai air liur je...hahahaha XD

amir aizat: haha...ada2...tak percaya ke?? :)

muhamad hanif said...

alaa, pasal pemadam je kot..nah ! sebakul pemadam g main jauh-jauh..kahkahkah !

puterinuraqiliah said...

hohohoho..macam-macam telatah org ni!

Aisyah Aina said...

muhamad hanif: wahhh! terima kasih banyak2....haha XD

Aisyah Aina said...

puterinuraqilah: yes! macam-macam ada :-)

Farhan Zulhusmi said...

barang hilang erk...
senang je...
wt xtaw je..
maknanya xde rezeki tu..kan??hehehe

Aisyah Aina said...

mana boleh buat tak tau...geram2! haha...
yep! dah takde rezeki :)

Nan said...

Wahhh.. kedekutnyaaa~

Myss Irah said...

haha....

taliff said...

Kalau Pinjam tak bagi balik...mmg bengang di buatnya~~~adehhh!!!

LALA shaheila said...

hehe..pemadam punca segalanya..hehe

Azroy Kassim said...

baa~ CAK!!

terasa ni.. haha

Aisyah Aina said...

Nan: bukan kedekut tapi jimat...haha :D

Aisyah Aina said...

Myss Irah: :D :) ^_^ hehe

Aisyah Aina said...

taliff: siapa yang tak bengang kan...suka suki dia je nak ambil2 barang orang ni :)

Aisyah Aina said...

LALA shaheila: Yeah! walaupun kecik dan murah....tapi boleh buat orang gaduh....hahaha XD

Aisyah Aina said...

Azroy Kassim: kenapa terasa pulak??? selalu buat le tu! haha XD

ABU said...

padam paki air liur? new invantion..nak buat juk nnti..yak!! hahaha

Aisyah Aina said...

belum try lagi...buat lah...kalau jadi bagi tau ok? haha :)

cik sakdi said...

aku senang je, kalau orang tu ilangkan barang aku, aku rembat dia punye balik. haha kan senang,,

dulu kat skolah aku pon kdukut gler nak bg orang pnjm.. sbb diorang slalu ilangkan, bile dah masuk U, malas la nak pk, diorang pon dah besar dah leh pk sendiri lagi2 pnjam baju mahal aku. kakakah

khairul akmal azman said...

golongan mcm ni baik jauhkan cepat2..
cam ular dowang ni.hehe..

http://khairulakmalazman.blogspot.com/2011/05/perempuan-materialistiklaki-memilihstik.html

no_answer said...

pergh ,

begitu sekali .

hahahaha .

biaselah , bebudak lagi kan ? :P

Aisyah Aina said...

cik sakdi: tak sampai hati la nak rembat balik....aku kan budak baik...haha

Aisyah Aina said...

khairul akmal azman: macam ular??haha...

no_answer: yes...budak2 tak cukup umur XD

hafiz hafizol said...

<-- x biasa pinjam brg org.. Malu.. Lebih suka beli sendiri.. kih3..

Aisyah Aina said...

kita tak tau malu....kahkah...pinjam sekejap je...takde duit la nak beli...haha :D